НАУКА

Учени слагат край на смъртоносните форми на грипа

7 декември 2012 10:23 | Коментари: 2
Учени слагат край на смъртоносните форми на грипа
В момента в университетската болница на Лион се провеждат тестове, за да се провери ефектът на молекулата при хората.
/ © Снимка: БГНЕС, архив

Френски учени откриха молекула, която може да лекува тежките форми на грипа, като въздейства върху имунната система на организма, а не върху вируса.

Откритието може да доведе до нови, много по-ефикасни лекарства, пише вестник „Фигаро“, цитиран от „Дневник“.

Анализирайки развитието на болестта при мишки, екип учени от Националния институт за агрономически изследвания ИНРА и от университета „Клод Бернар“ в Лион открили клетъчния рецептор Par1, който е свързан с имунните реакции.

След поставянето на молекулата в организма тя не само спира възпалителния процес, но и блокира размножаването на вируса, което води до оздравяване.

Новата молекула е тествана успешно върху мишки срещу няколко щама на свинския грип, птичия грип и дори сезонния грип. Тя е подействала дори три дни след заразяването на животните.

„Намирането на нова терапевтична стратегия срещу грипа се превърна в необходимост“, подчерта ръководителят на изследването Беатрис Рито от университета „Клод-Бернар“.

„Резултатите са многообещаващи“, каза пък Брюно Линаа от Националния справочен център по грип в Лион.

Френските учени вече са подали заявление за патент, но предстоят още изследвания.

Рито обясни, че противогрипните продукти, които в момента се намират на пазара, атакуват директно вируса, като блокират невраминидазите – ключовите ензими на вирусните частици, които са отговорни за тяхното освобождаване и разпространение, и по този начин намаляват продължителността и тежестта на възпалението. Ефикасността на тези медикаменти обаче е ограничена.

Едната причина, посочи Рито, е, че грипът мутира много бързо и затова не се знае дали същите продукти биха били ефикасни срещу някой нов високопатогенен щам. Освен това вирусите могат много бързо да развият резистентни на лекарствата форми.

Продукт, включващ новооткритата молекула, не би имал подобни проблеми, тъй като тя въздейства върху заразения организъм, а не върху вируса, допълва специалистът.

Над 500 000 души умират всяка  година заради усложнения при грип, причинени от големия брой имунни реакции, предизвикани в организма от вируса.

Реакциите причиняват възпаление на белите дробове, чието изостряне разрушава белодробните алвеоли (малките мехурчета, които осъществяват газообмена между въздуха и кръвта).

Автор: atdajze  |  Дата: 24.05.2013 19:17

tcE2Jp , [url=http://vqykdxgqpppr.com/]vqykdxgqpppr[/url], [link=http://ubbgdfgmfket.com/]ubbgdfgmfket[/link], http://pyaofnhemirx.com/

Автор: Doughboy  |  Дата: 22.05.2013 12:01

When you think about it, that's got to be the right asnewr.

ОЩЕ ОТ НАУКА:

Ето как да постигнем хормонален баланс

1.12.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Човешкото тяло е крехка екоситема, която трябва да се поддържа постоянно, за да може да функционира правилно

Пуснаха тест, предсказващ продължителността на живота

31.12.2012 (Коментари: 5)

Учени от компанията „Лайф лент“ (Life Length) пуснаха на пазара тест, който може да предсказва продължителността на живота на човека. » Прочети

Младите хора застрашени от болестта на целуването

28.12.2012 (Коментари: 1)

Инфекциозната мононуклеоза е неприятно вирусно заболяване, известно като болест на целуването. » Прочети

Зъболекарите приеха рамковия договор за 2013 г.

18.12.2012 (Коментари: 0)

Българският зъболекарски съюз (БЗС) подписа Националния рамков договор за денталната медицина за 2013 г.

НЗОК реимбурсира нови съдови протези

14.12.2012 (Коментари: 4)

Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) ще реимбурсира нови съдови протези от 2013 г., съобщи националният консултант по инвазивна кардиология доц. д-р Иво Петров. » Прочети

Лещи възстановяват зрението

10.12.2012 (Коментари: 3)

Медицината направи ново откритие на контактни лещи, които могат да възстановят загубено зрение.

Следобедният сън уврежда мозъка

20.07.2012 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 0)

Невролози предупреждават, че сънят през деня може да причини деменция.

„Дрънкорексия“, или как жените отслабват с пиене

20.07.2012 (Коментари: 0)

Американски изследователи от Университета на Мисури откриха нова тревожна тенденция – 16% от жените отслабват с алкохол.

Как се запомнят миризми