И пациентите против дежурните кабинети
Наистина е нужно да се промени достъпът на пациентите до лекарска помощ извън работно време. Промяната трябва да бъде обмислена добре и да е съгласувана с всички страни. Това заяви пред DoctorOnlin.bg председателят на Националната пациентска организация (НПО) д-р Станимир Хасърджиев. Потърсихме мнението му по повод отказа на семейните лекари да съставят дежурни кабинети, каквото беше изискването на Министерството на здравеопазването за след 1 януари 2011 г.
И от НПО смятат, че идеята с дежурните кабинети е недообмислена. За да заработи тя както трябва, е необходимо ясно и точно да бъдат определени задълженията на тези кабинети.
По-рационална идея обаче предлага пациентската организация. На фона на вече изградената система за спешни случаи – 112, да се създаде консултативен център. За целта е необходимо единствено да се квалифицират работещите на горещия телефон и да се състави алгоритъм, по който те да консултират пациентите. Докато линейката дойде, консултантът ще съветва пациента какви стъпки да предприеме.
Още – чуйте от д-р Станимир Хасърджиев.