Защо мъжете заспиват след секс?

23 юли 2012 15:49 | Коментари: 0
Защо мъжете заспиват след секс?

Учени откриха защо мъжете заспиват след секс – техният мозък е така устроен, че да изключва след края на половия акт, сочат резултатите от френско изследване.

Ръководитeлят на екипа, неврологът Серж Столерю от френския изследователски институт „Инсерм“, заяви, че техните експерименти за пръв път са надникнали какво става в мозъка на мъжа в интимните моменти, предават БТА и bTV.

Учените сканирали доброволци преди, по време и след оргазма. Те открили, че церебралният кортекс, или „мислеща област“, се изключва от еякулацията.

Веднага след това други две области – цингуларният кортекс и амигдалата, нареждат на мозъка да се дезактивира от сексуалното желание.

Процесът се съпровожда от повишена концентрация на окситоцин и серотонин, които имат силен сънотворен ефект, установило изследването.

Женският мозък е устроен различно. При дамите няма подобно „изключване“ и те биха желали още секс, докато партньорите им отчаяно се нуждаят от сън.

Жените вече могат да бъдат доволни, пише вестникът. Когато любимият заспи след секс, това не е признак на дебелащина и на неуважение от негова страна, а е биологична реакция.

Френският екип установил, че след като мъжете постигнат оргазъм, мозъкът бърза да изключи центровете им за сексуално желание.

Не е чудно, че в това състояние представителите на силния пол се чувстват малко замаяни – техните мозъци са залети с приспиващи химически вещества като серотонина.

Предишни проучвания доказаха, че мъжете не трябва да бъдат винени за заспиването след полов акт.

Оргазмът лишава мускулатурата им от гликогена, хранителното вещество, което дава енергия и сила. И тъй като мускулната маса на мъжете е по-голяма от тази на дамите, те се чувстват много по-изморени след половото сношение.

ОЩЕ ОТ СЕКС:

Секс съвети за мъже

20.02.2017 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 5)

Жените обикновенно знаят какво искат в леглото и могат да го кажат по-добре от цял наръчник за секс. » Прочети

Повишете семейното либидо

24.11.2016 / Екип на Doctoronline.bg (Коментари: 1)

Либидо е много крехко нещо. » Прочети

Неща, които засилват желанието за секс при мъжете

23.11.2016 (Коментари: 1)

Оказва че, че желанието за секс при мъжете не зависи само от партньорката. » Прочети

Брачните двойки правят секс по 58 пъти в годината

Женените двойки правят секс средно по 58 пъти в годината, изчислиха американски специалисти.

Учени препоръчват по 30 минути целуване на ден

31.01.2013 (Коментари: 1)

С наближаването на Свети Валентин двойките започват все повече да се двоумят какъв материален подарък да купят на своята половинка.

Секс за по-добър имунитет

29.01.2013 (Коментари: 6)

Сексът повишава имунитета. » Прочети

10 невероятни факта за секса

12.12.2012 (Коментари: 4)

Изследователи от Великобритания откриха десетте най-невероятни факта за интимния живот на мъжете и жените, предаде БГНЕС.

Мъжете с широка челюст изневеряват повече

Мъжете с широка челюст, квадратна брадичка и изпъкнало чело са по-склонни към изневяра, показва ново проучване на австралийски изследователи.

Здрави венци за качествен секс

Здравите венци намаляват риска при мъжете от еректилна дисфункция, показва ново изследване на турски учени.

Най-много бебета се зачевали на 11 декември

Най-много бебета се зачеват на 11 декември, показва изследване сред гражданите на Великобритания на сайта Lovehoney – най-големия онлайн портал за продажба на сексиграчки.