Децата, които плуват като бебета, имат по-добра логика
Петгодишните деца, които са плували като бебета, притежават значително по-добри способности да пазят равновесие и по-развита координация на движенията в сравнение с техните връстници. До този извод са стигнали проф. Сигмундсън и проф. Хопкинс от университета в Ланкастър, след като сравнили резултатите, получени при тестване на 19 деца, които са плували като бебета, и 19, които не са.
При анализа на данните били взети под внимание и други фактори, като социален статус и образование на родителите, наличието на по-големи братя и сестри и т.н. Част от малчуганите започнали да плуват на 2-3-месечна възраст и продължили да се занимават с това до 7-8 месеца. Всяко занятие включвало гмуркане на бебето и излизане на повърхността с помощта на родителя, както и опити да се уловят плаващи във водата предмети.
Когато станали на около пет години, децата и в двете групи били подложени на тест за координация, при който трябвало да ходят на пръсти, да балансират на един крак, да скачат на въже и да целят мишена с топка. „Установихме, че децата, които са плували в най-ранна възраст, показват многократно по-добри резултати при тестовете за координация на движенията, отколкото другите“ обяснява проф. Сигмундсън.
Оказва се, че водата и плуването са изключително полезни за развитието на децата. При редовни занимания във вода се укрепват не само мускулатурата и скелетът, но се развиват и мозъчните центрове, отговорни за баланса и координацията. В по-късното развитие на децата тези центрове се свързват с логическото мислене и способността за концентрация.