Компаниите Novartis, Roche и Pfizer най-съпричастни към пациентите
Швейцарските фармацевтични компании Novartis и Roche, както и американската Pfizer, най-добре разбират нуждите на пациентите. Това сочи проучване на британската независима неправителствена организация PatientView.
То е проведено през декември 2009 г. сред 665 пациентски групи от 47 държави. Проучването е подредило 15 фармацевтични компании, като е изследвало доколко според пациентите те отговарят на четири групи критерии - за разбиране нуждите на пациентите, за способност да комуникират с неправителствени организиции, за степен на доверие и за способност да предоставят информацията на достъпен за хората език.
По отношение на способността за комуникация с пациентски сдружения, най-високо е оценена френската Sanofi-Aventis. Класацията на компаниите, предоставящи най-добра информация към пациентите, се оглавява от британската AstraZeneca, която заедно със Sanofi-Aventis е регистрирала най-голям ръст в това отношение спрямо резултатите от 2008 г. Пациентите, включени в изследването обаче са категорични, че за тях на първо място компанията Novartis.
От иследването става ясно още, че фармацевтичната индустрия среща затруднения при формирането на добри взаимоотношения с различни пациентски групи. Оказва се, че отношенията между фармацевтичната индустрия и неправителствените организации са по-добри в Европа, отколкото в САЩ,.
Едва 38% от 665-те респонденти в проучването смятат, че индустрията предоставя добра информация за продуктите си на пациентите. Половината все пак определят като „добра” или „много добра” информацията, предназначена за медицински професионалисти. Но те не смятат, че наличната информация за клиничните проучвания е на добро ниво.
Най-доволни от осигуряваната пациентска информация се оказват пациентите в Латинска Америка (62%), а най-малко са доволните в Източна Европа (27%).