140 удавени за 2010. 2011 бележи 22 смъртни случая
Броят на инцидентите край водоеми у нас е един от най-високите в ЕС. За това алармираха от ръководството на Българския Червен кръст. За сметка на това смъртните случаи вследствие на подобни инциденти са доста по-малко – погледнато в проценти от всички инциденти за миналата година (около 3000), удавените са едва 138 – 4,6%. От началото на тази година са загинали 22 души. Специалистите дават пример с Германия – там случаите за миналата година са доста по-малко – 400, но за сметка на това удавянията са 50% – доста повече, отколкото у нас. Това говори за едно: ниска обща култура на българина и непознаване на водоемите, както и пренебрежение към предупредителните знаци.

Черната статистика сочи още, че най-много удявяния има в язовирите, следвани от реките, морето и напоителните канали. Причините – противно на очакванията, алкохолът е едва трети в списъка за причинители. Най-много са нещастните случаи, следвани от самоубийствата.

За да предотвратят и намалят инцидентите, от БЧК всяка година предприемат информационно-обучителни кампании. За миналата година са били обучени над 1000 спасители. Общо, от 1964 година, досега са били обучени над 45 хиляди спасители. Водноспасителната служба към БЧК работи в тясно сътрудничество с концесионерите на плажове и басейни и то без външна финансова подкрепа.

Още – чуйте от председателят на Българкия Червен кръст Христо Григоров.
23.05.2013 ()
Пиенето на големи количества подсладени сокове повишава риска от камъни в бъбреците.
» Прочети
22.05.2013 ()
Красивата визия е свързана със силна имунна система, поне за мъжете, установиха учени от университета в Турку, Финландия.
» Прочети
22.05.2013 ()
Някои позиции на тялото по време на сън могат да имат предимства, но и недостатъци, които могат да са опасни за вашето здраве, предаде БГНЕС.
» Прочети
22.05.2013 ()
Изследване на американски учени от Медицинския колеж на Пенсилвания доказа за първи път връзката между консумацията на мазна храна с нарастващото чувство на умора.
» Прочети
21.05.2013 ()
Холивудските знаменитости са основни законодатели на всички нови диети. » Прочети
20.05.2013 ()
20-годишната британка Джесика Кърфи е медицинско чудо, тъй като е родена с четири бъбрека, предаде БГНЕС.
» Прочети
17.05.2013 ()
Служителите, чиято работа е много напрегната, завързват най-силните приятелства, сочи ново проучване на учени от университета „Ланкастър“ във Великобритания, предаде БГНЕС.
» Прочети
16.05.2013 ()
Лампите, които помагат на екологията, са захранвани от диоди, излъчващи светлина, която може да увреди ретината на окото и дори да причини слепота.
» Прочети
15.05.2013 ()
В сътрудничество със Столична община - Район „Оборище“, МБАЛ „Вита“ ще отбележи със специални активности детския празник на 1 юни в столичния парк „Владимир Заимов“.
» Прочети
15.05.2013 ()
Орехите предпазват от сърдечни заболявания, установиха американски учени.
» Прочети
Hsz1Ml <a href="http://mapvogfjjsbj.com/">mapvogfjjsbj</a>
b5ftiK , [url=http://yrwxygxvxhrx.com/]yrwxygxvxhrx[/url], [link=http://qzipbxpfjzbe.com/]qzipbxpfjzbe[/link], http://jruovkuseetf.com/
keP5MU <a href="http://mrqotcrlskhm.com/">mrqotcrlskhm</a>
A provocative isngiht! Just what we need!
Keep on writing and chguigng away!